piątek, 29 lipca 2016

Czym jest projekt dziewczynka?

Witam. Jestem kobietą i małą dziewczynką w jednej osobie. Poza tym nie wyróżniam się niczym szczególnym. Mam dwadzieścia-parę lat, stałą pracę, psa i zwykłe brązowe włosy. Rano chodzę biegać do parku, popołudniu gotuję polski obiad, a wieczorami spotykam się ze znajomymi. Czasami jestem dziecinna. Takie jak ja mijają cię codziennie. Jednak nigdy nie dostrzeżesz, że dwadzieścia lat temu stało się coś, przez co ta najzwyczajniejsza na świecie dziewczyna straciła wszystko. Nie dostrzeżesz, nie dlatego bo czegoś ci brakuje. Tragedii takich jak moja nie widać. Ofiar takich jak ja nie dopatrzysz się w statystykach. Bo nikt mnie nie uratował na czas, a moja historia została zapomniana nawet przeze mnie.

Projekt dziewczynka jest moim osobistym projektem-dziennikiem, prowadzonym przy równoczesnym wsparciu mojej terapeutki. Dziennik pozwoli mi ostatecznie przywołać traumatyczne wspomnienia z okresu dzieciństwa. Przynajmniej taki jest plan. Czy mi się uda?

A dziewczynka? Mała dziewczynka powraca w snach, jest uwieczniona na fotografiach, czasami przemawia przez dorosłą kobietę. Boi się, ucieka, płacze i szuka swojego miejsca. Skoro zawiodła rodzina, pedagodzy, wszyscy dorośli na jej drodze, a nawet wielu terapeutów, lekarzy czy mentorów, czas abym to ja zaprowadziła ją do przeszłości.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odwagi wojowniczko . Tylko od nas zależy jak przeżyjemy to Życie. Pamiętaj, że już wygrałaś, bo DOPÓKI WALCZYSZ, JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ. Życzę Ci siły i odwagi na walkę o każdy dzień. I pamiętaj, że nic tak nie odnawia jak Przebaczenie, samej sobie, Życiu i tym, którzy nas zabijają. A najlepszą odpowiedzią na Zło jest pokochanie samej siebie i przyjęcie Życia, takie jakie jest. wbrew wszystkiemu i wszystkim. Kochaj, codziennie. I uwierz, że to co przynosi nam Życie jest zawsze najlepsze dla nas (choćby nie wiem jak paradoksalnie to brzmi) i tylko od nas zależy co z tym zrobimy- czy zamienimy to w coś dobrego... Odnajdź siebie, nie uciekaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te mega pozytywne słowa! Walczę i się nie poddam.

      Usuń